Allt går fel

Denna dag skulle ha hoppats över, allt blev bara fel. Började värdelöst vid strax före 06. när Albin vaknat av att han kissat ner sängen. Sedan vaknar Ludwig kaster sig direkt på Andreas nattduksbord och får tag på ett inramat kort på mig och slänger det i golvet. Glas över hela golvet, snabbt ner med Ludwig så han inte kryper i glaset. Han bara upp med dammsugarn och börja dammsuga, när jag ser att Ludwig står bakom mig. Han har krypit upp för hela trappan och står och flinar när jag dammsuger. Sedan är det fullt ös, jag skall nämligen på utvecklingssamtal med Lydia på dagis. Telefonen ringde, det var ett viktigt samtal så jag bara måste prata, då klämmer Lydia Ludwigs fingrar i dörren, skrik och bråk hela tiden men jag försökte lyssna så gott det gick på samtalet. Pratar med Albin innan vi skall åka att jag skall vara på dagis en stund med Lydia och prata med fröken, men sen skall jag åka hem, så att han inte skall gråta och vilja hänga med mig, som han har tendens till att göra. Men som sagt inget gick smidigt idag. Vi han bara sätta oss i rummet, när Ludwig skiter ner hela sig, bajs över allt. Stackars Lydia, hon som skulle vara i centrum och vi fick bara springa efter Ludwig. När vi var klar, stod Albin utanför rummet och skulle med hem. Grina och skrek, var bara att ta med han hem. De ringer från tandläkarn, bvc mm, känns som om hela april och en del av maj är helt uppbokad med kontroller och träffar. Sedan kommer posten, Albin har fått operationstid på torsdag. Hur kan man skicka ut med så kort varsel, vi måste ju fixa ledigt mm.  Men men bara att köra....då blir det sjukstuga här ett tag då. Han skall ta bort halsmandlar och polyper. Tror det kommer bli skönt för honom när detta är över, han har verkligen problem med sin hals. Som grädde på moset, ser Andreas den krossade ramen. Han undrar vem som förstört tavlan med min mormor inramat. Menar du allvar, säger jag. Ja, eller, han tittar närmare på fotot, nä just det är ju du från vår bröllopsresa, men du var likt din mormor. Tack, tack, vad vacker man känner sig. Nä dax för sängen. Imorgon får bli en bättre dag. Då skall vi bada på badhuset för sista gången.


Kommentarer
Anonym

Jag tycker du ska uppdatera lite och berätta för dina nära och kära om dina felsägningar. Hur likt din mor du är!

2012-04-22 @ 19:34:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0