Påsken!!

En liten rolig grej som hände för många påskar sedan. Vi satt hemma hos mina föräldrar och som vanligt skulle pappa tukta oss med frågesport. Frågan löd: - Vem dömde Jesus till döden? Min lillebror fick frågan och han tänkte länge, sedan hör vi ett mumlande svar. Hörde jag rätt tänkte Andreas och sa att han skulle säga högre. Med en liten osäker stämma säger han: - Sergei!!!Va säger pappa? Jo Sergei Fokin säger han igen. Var på Sergei Fokin var en hockeyspelare i Färjestad då. Han sa väl det mest utländska namn han kunde och hoppades att Sergei skulle kunna passa in. Synd att Pontius Pilatus inte hete Sergei, för då hade nog han vunnit frågesporten den kvällen :)



Kommentarer
Anonym

Fokin...ja man har hört en del svar i vårt hem!Farsan

2012-04-04 @ 15:53:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0