Påskveckan

Tiden bara rusar fram. Vi är redan inne i påskveckan, härligt! Påsken är skön på många sätt. Lång ledighet, god mat, godis, trevligt umgänge, men främst glädjen. Inte alla påskar som vi tänker på varför vi firar påsk, men i år tänker jag mycket på det. The blood is for you!!! Tror inte vi hade fortsatt fira påsk världen över om det inte fanns någon sanning i det. Blir spännande att hitta på något klurigt ställe att gömma påskäggen på, måste fixa en skattkarta till ungarna. Kanske jag skulle gömt ett ägg till Andreas med. Fast däri skall det inte finnas något godis, utan min "to do" lista. Har tusen saker som borde göras här hemma, men allt går som i slovemotion. Ibland känns det som jag är inne i en sån där hemsk döm, där man springer och springer men aldrig kommer fram. Så är det här hemma, allt går för runt och jag hinner ingenting av det jag vill. Tror ändå inte jag är ensam, alla har väl saker som inte hinns med:) Glad påsk på er!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0