Ta dig i brasan!!!

Kallt och stundtals snöigt ute. Då är det mysigt att tända en brasa och bara mysa i värmen. Glömde bort att Ludwig är snabbare än ljuset, så det blir en del passande när brasan brinner. Men vad göt det när den brinner så fint. Lydia sjöng i sin kör på kyrkan idag, de sjöng en sång om tacksamhet. Jag är så tacksam, heter den. Albin undrade hela tiden vilken Tarzan de sjöng om, de lät som Tarzan istället för tacksam. Men nog har vi mycket att vara tacksam för. Jag och några till brudar gjorde en tapper insats i ett drama/dans. Vi skulle spela kvinnorna vid graven, men alla trodde vi var påskkärringar, så utklädningen var inte vår starka sida. Nu blir det däckbyte på bilen. Eller jag kommer inte hjälpa till, bilar rör jag inte. Men kan ju bidra med ett drama eller så, hur Andreas beter sig när han skruvar med bilar. Han är inte alltid så munter som han annars är.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0