Vilken resa!

Måste bara skriva några rader om vilken underbar helg jag och mina vänninor haft. Egentligen behöver jag bara skriva spa i Tällberg, och ni förstår att jag haft det toppen. Med varma pooler, massages, god mat, vacker miljö och gudomlig uttsikt. Ja vi har fröjda oss, alldeles för mycket.

Så här vackert var det när vi avnjöt våran tre rätters middag.

Huvudrätten, Innanlår av hjort, smälte i munnen.

Vi började tididigt på lördagsmorgonen, laddade satte vi oss bilen och drog sydväst ner till dalarna. Framme i Tällberg, var det bara att hoppa i morgonrockarna och ställa in kroppen på slappa. Vackert ställe, men de hade inte kostat på outfiten på morgonrockarna som i fick när vi kom. Som bleka och trötta småbarnsföräldrar i beiga morgonrockar såg vi ut som vi var på väg till gaskammarn i Auswitz.


Men vad gör det, vi njöt ändå. Vi bubblade, fick behandling av alla de slag och badade jaquzzi ute i det fria med utsikt över siljan. När vi spa:at klart, gick vi upp och åt tappasbuffe och lyssnade på livemusik i pianobaren. Drack kaffe och bara slappade. Klockan 19 var det dax för den fantastiska tre rätters middagen. God service och bra mat. På morgonen åt vi frukost och träffade kändisar. Loffe Karlsson satt med oss och åt frukost. Han tjatade länge om att ha med oss i Göta kanal 4, men vi var svår flörtade ;) Sedan drog vi runt i hela rättvik, falun, sågmyra och shoppade inreding, barnkläder mm. Jag har verkligen fått ladda batterierna, så nu klarar jag av att ta vardagen med ett smile på läpparna
.



Kommentarer
Emma

Tack för en härlig helg brudar!! Måste göras om nå tag. Synd bara att jag inte hann radera vissa bilder! Syns när vi ska dit och fortsätta med Göta kanal. Kommer bli en toppenfilm!

2012-04-16 @ 06:30:34
Frida

Emma jag tycker inte att du såg så tjock ut ;)...Man måste bjuda på sig själv....Ja filmen blir nog toppen....speciellt nu när den ska gå i Siljan....kram

2012-04-16 @ 15:56:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0