Häckplaner ;)

God kväll mina vänner! I går var jag på mitt allra första föräldrarmöte på skolan, spännande. Vi satt och småprata lite hemma om detta och tyckte tiden gått fort att vi redan var framme vid skoltiden. Vi spånade på hur många föräldrarmöten vi kommer att gå på under vårt liv, det lär ju bli en del. Tänkte slänga ut en fråga här på bloggen till er som är lite trädgårdsmänniskor, typ Ewa, Pappa, Therese O med flera. Har funderar länge på en Mårbärhäck, vad tror ni funkar det att plantera nu i sept?? Har även läst att det går att ta skott/sticklingar från den och plantera ner, det låter ju smidigt/billigt. Vad säger ni?...Sen är ju frågan om det är någon som har mårbärhäck och klipper den nu på hösten,de flesta ansas väl på våren? Hör gärna av er om ni har mårbär som jag kan få knycka sticklingar ifrån och testa lite ;)....trevlig fredag på er


Kommentarer
Therese

Hej Frida! Jag har ingen erfarenhet av mårbär men jag tycker att det är väldigt fint! Det borde ju gå att sätta nu på hösten! Om du tar sticklingar kanske du ska gödsla, jag kan ju ingenting om det men det jag har satt sent har tagit sig bättre med hödsel! Allt från mig! Kram

2012-08-19 @ 00:09:06
modern

Hej Frida! Saknade mitt namn i raden av de som hade gröna fingrar!! Det var jag som planterade en måbärshäck av just sticklingar/skott på den gård du växte upp.Det var ingen konst alls. De små skotten hade varit i typ små krukor skyddat under vintern och kunde placeras ut med icke alltför stora mellanrum på våren. De tog sig snabbt.

2012-08-19 @ 10:27:22
modern

Hej Frida! Saknade mitt namn i raden av de som hade gröna fingrar!! Det var jag som planterade en måbärshäck av just sticklingar/skott på den gård du växte upp.Det var ingen konst alls. De små skotten hade varit i typ små krukor skyddat under vintern och kunde placeras ut med icke alltför stora mellanrum på våren. De tog sig snabbt.

2012-08-19 @ 10:27:23
modern

förlåt-klickade visst 2 gånger. ska aldrig hända igen

2012-08-19 @ 10:28:31
modern

förlåt-klickade visst 2 gånger. ska aldrig hända igen

2012-08-19 @ 10:28:54
Pappa

Köp plantor nu. Halva priset. Bra att sätta nu, behöver inte vattna det mesta sköter sig själv. Du måste gräva lika djupt som plantan är, fräsch jord kan vi fixa gratis

2012-08-19 @ 13:07:45
Frida

Härligt med så många tips!! Mamma, det hände visst igen, 2 kommentarer på släng ;)...Ja kanske skall skynda mig iväg och kolla om det finns några plantor kvar på mobackes eller så. Får hålla er uppdaterade om det blir nån häck eller så...kommer mer bilder sen.

2012-08-19 @ 15:56:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0