Älskade människa!

Tänk att vara människa, inte så lätt alla gånger. Periodvis väldigt kämpigt. Det finns alltid två sidor på allt, men ibland hjälper det inte hur man vänder och vrider så känns båda sidor mörk. Sen kan det stundtals kännas som om båda sidor är ljuset själv. Att vara människa går upp och ner. Rannsakar mig själv oftare för varje år som går, inser att även jag inte är felfri, långt där ifrån. Att vi människor har ett ansvar för varandra, det är vi som gör att båda sidor ibland känns mörk eller för den delen ljus. Vi måste bli bättre på att uppmuntra, ge av vår tid men framför allt älska varandra. Vi måste framförallt se varandra, och ha goda avsikter. Vi människor kan skada med ord och handling. Människan är skör, den behöver uppmärksamhet, kärlek och uppmuntran för att orka. Det sägs att vi behöver fem positiva saker för att klara en negativ. Alltså 5-1 regeln. Förhoppningsvis kommer en morgondag som vi kan göra bättre, ge mer ljus, älska mer.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0