I helga natt!!!

Nu har vi firat julafton, juldagen och annandagen i släkt och goda vännerslag. Lagat mat, dammsugat, stoppa i sig chokladpraliner, se mysiga filmer, åka skidor, spela spel, ja massor har vi hunnit gjort på dessa dagar. Tycker ändå att jag försökt fånga dagen som det så fint heter. Det har bara varit roligt med en massa folk, inte alls besvärligt. Julklappar har jag oxå fått, vilken lycka :-)... Barnen verkar nöjda, gubben verkar glad, då är allt bra! Hoppas ni har haft det underbart under julen. Vet och förstår att denna högtid inte är så underbar för många. Tror att de flesta upplever någon form av ångest, dåligt samvetet, olycka eller känner sig deppad. Livet är komplicerat, hur många kan fira jul med hela sin familj, hur många är inte ensamma, så därför tycker jag att vi borde dra ner på det där "lycko" snacket om hur underbart det är för alla. För alla är vi värda att få känna lycka av att finnas till och njuta av vår omgivning, men förutsättningarna är olika. Ta vara på nuet, se möjligheterna i det du har och inte det du inte har. Nu blir det snart nytt år, hjälp 2013!!! Vi kommer att fira 10- år som gifta, jag kommer att börja jobba, vi kommer att åka utomlands. Mycket står för porten, mycket som vi ej har en aning om. Tycker att det känns spännande, nästan som att vända blad i en spännande bok. Det borde nog vara en komisk bok, eller en fantasybok som vänder blad, för i den här familjen är inget normalt. Önskar er alla en fortsatt trevlig jul och ett gott nytt år:-)



Kommentarer
Therese

Kloka fina ord, det tar jag med mig i hjärtat! Önskar dig och familjen ett härligt år med massor av möjligheter och upptåg! Kram kram

2012-12-26 @ 22:37:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0