Veckans bästa!!

Jag har lovat er en spännande blogg och dela lite roliga upptåg som min familj och mina vänner hamnar i, därför tänker jag börja med "veckans bästa". Vet inte riktigt vad jag skall välja, händer alltid något dråpligt här hemma, men bjuder på en restaurang besöks historia. För två veckor sedan hade jag och mina tjejkompisar bestämt oss för att vi skulle ut att äta på fredagen. På torsdagen innan ringer en av mina vänninor, Marie, till mig och säger att hon tänker ringa till "take off" och boka bord, men först skall hon ringa till min andra vännina, Emma och kolla så att hon också kan hänga på. Så när väl fredagen kommer, så bestämmer vi att Marie skall hämta upp oss alla, men efter många om och men bestämmer jag att ta egen bil och hämta upp Emma istället. Så jag och Emma åker till Take off. Emma tycker vi kan gå in, eftersom vi tror att de andra är lite sen, som det oftast brukar vara :) Vi frågar servitrisen efter bord i Maries namn, men det finns inget sådant. Inga klockor ringer för oss, utan vi får henne att fixa ett bord för 5. Servetrisen skäms lite och dukar snabbt upp för fem person och tänder ljus. Där sitter jag och Emma och undrar vart de andra tagit vägen, kommer dom aldrig!! Vi bestämmer oss för att ringa till Marie för att kolla vart de är. Signalerna går och jag möts i luren, - Vart är ni??? Jag får kalla kårar, vi är på fel ställe. De sitter på Akropolis och väntar på oss, vi som aldrig är sena och aldrig gör misstag ;). Röda om kinderna tackar vi artigt vår trevliga servitris för besöket och säger att vi kommer hit en annan gång, trevlig helg!


Kommentarer
Therese Onelius

Ser fram emot att följa din blogg :)! Härligt att få läsa om andras upptåg och få sig ett härligt skratt! Kram på dig/ Therese

2012-02-18 @ 21:54:55
Frida

Hihi ja du Therese, gör vad jag kan för att roa er andra!! Hoppas allt är bra med dig och familjen, så söt hon var lilla Greta!! Kram

2012-02-18 @ 22:10:34
Bodypalace

hehe jag har också gjort ett inlägg som heter veckans bästa :)

2012-02-19 @ 09:51:07
URL: http://bodypalace.blogspot.com
Martina

Ska bli roligt att följa ditt liv igen Frida. Har varit rackarns dåligt med vår kontakt nu på sista tiden, jag har ju till och med missat nya tillskottet. Nu kan jag iaf följa ditt liv, kan ju höra av mig när jag får fingrarna ur....och startar en egen blogg.

Kram.

2012-02-19 @ 12:03:31
Sofia

Vad kul Frida att du bloggar! Är ju aldrig försent att ändra uppfattning om nåt :)

Mamma sa att det var jättefin barnvälsignelse förresten.

Kommer du lägga ut kort?

Hoppas vi höres snart. Kram!

2012-02-23 @ 11:38:12
Frida

Ja det var en fin barnvälsignelse, synd på dom tråkiga föräldrarna bara :) !! Grattis SOFIA till nytillskottet, måste verkligen höras! Bilder kommer....

2012-02-23 @ 11:56:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0