Breaking news

Breaking news, eller som vi säger på svenska, senaste nyheten. Jag har inställt på mobilen att få senaste nyheten så fort den lanseras på Aftonbladet. Idag handlade det om mannen som blev uppäten av tigrar, Reinfeldts skilsmässa mm. Tänk vad mycket som händer och sker runt oss hela tiden av intryck och händelser. Facebook är samhällets breaking news, där får vi senaste nyheten om varandra. Nu har jag städat klart, nu är jag singel, nu börjar semestern, nu går jag och lägger mig. Vi matas hela tiden med breaking news. I mitt fall kan det nästan bli stressigt, så nu tänker jag ta semester från allt de senaste och försöka att inte bry mig så mycket om vad som sker och görs hos andra. Nu skall jag sitta på bryggan och doppa fötterna i vattnet, dricka kaffe i solstolen, läsa böcker och bara hänga med ungarna. Inte att förglömma sena kvällspromenader, drömma mig bort eller bara finnas:)....sen får jag kolla breaking news efter semestern och se vad som hänt, kanske Reinfeldt inte är singel längre;)...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0