Fredag!!!!!!

Redan fredag, hjälp vad veckorna går fort. Tiden går fort när man har roligt säger ordspråket, så antar att vi har roligt. Det är på många sätt härligt att vara mammaledig och få rå om det käraste vi har. Men barn behöver och gillar ju rutiner, så ibland blir jag less på att göra samma saker. Albin är så extremt likt sin far på rutiner. 7.30 slår han upp ögonen, direkt på med kläderna, byta kalsonger, sen skall jag koka havregrynsgröt, på med två skedar lingonsylt, ett glas juice. Lydia vill gå i pyjamas, äta två smörgåsar med bara smör och utan kanter. Efter frukost dricker vi kaffe, sen disk, bädda alla sängar slänga in en tvätt. Göra mat till Ludwig, klä på honom ytterkläder, lägga han i vagnen.... Ja ni hör hur det låter, så ibland är det skönt att ha ett jobb att gå till, men antar att disken och sängen står kvar och väntar tills jag kommer hem från jobbet :) Skämt och sido, allt har sin baksida och framsida. Nu är nu, och jag passar på att njuta av nuet. Ikväll blir det nog badhuset för hela familjen. Här blåser det så det står härliga till, kanske är det förändringens vind som blåser. Kan vara spännande med förändringar, även om jag förespråkar tryggheten i rutinerna så kan i bland förändringar piffa upp vardagen. Trevlig fredag



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0