Ge mig ett A

Ge mig ett À, ge mig ett L, ge mig ett F, ge mig T, ge mig ett À. Vad blir det? ALFTA, jag hör inte, ALFTA. Precis så här sjöng vi på alla handbollsmatcher när jag var liten. Vi har seglat över havet för att se på bästa laget, ALFTA ALFTA ALFTA, även den gick varm på läktarn. Det var tider de. Då var ALFTA den plats som gav oss barn trygghet. Skolan var centrum där vi alla träffades och utvecklades. Hoppas att vi stämmer upp till sång igen och visar att vi vill och vågar strida för en bra plats för våra barn att trivas och utvecklas på.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0