Give me a break

Är irriterad, behöver lite space, egen vuxentid. Ständigt är barnen runt mig, dag som natt, alltid är det jag som skall genomföra alla happenings med dem. Självklart blir det ju så, eftersom det är jag som är hemma, konstigt vore väl annars. En dag som denna hade det nästan varit bättre om jag haft trillingar i 3-5 års åldern istället för utspridda åldrar. Är ju så svårt att hitta på något med de äldre barnen som att spela spel, bygga koja, bygga lego mm, när en 10 månaders ständigt vill vara med. Som idag när vi läste boken "Mamma Mu bygger koja" så bestämde vi oss för att gå ut och bygga en koja. Men Ludwig vill inte sitta snällt och bara titta på, stackars de andra barnen jag hinner inte med att leka med dem. Jag sprang mellan hammarslagen och vagnen. Till slut blev jag så stressad att jag bara spikade mig på tummen. Nu har vi gett upp och gått in. Lagom tid att göra lunch. Finns det någon där ute som kan komma och byta av mig en stund, någon med lite mer energi och tålamod. Bjuder på några kojbilder.



Kommentarer
maria

Hade jag varit hemma hade jag lånat Ludwig så du kunnat bygga koja..

2012-03-12 @ 15:03:54
URL: http://amria.se
Frida

Säg till Maria nästa gång du är hemma, så ordnar vi en dejt åt dig och Ludwig :) Närå du kan väl bara komma förbi och fika med oss. Kram

2012-03-15 @ 19:24:02
maria

Jag kommer upp ett par dagar kring påsk! Då kommer jag och fikar!

2012-03-15 @ 23:25:41
URL: http://amria.se
Frida

Gör det, du är välkommen!

2012-03-16 @ 07:59:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0