Hektiskt

Är uppvuxen i en familj där sportlov, påsklov, sommarlov inte haft betoning på lov. Var det sportlov skulle vi röra på oss, inte sova på morgonen och bara slappa. Sommarlov skulle det hjälpas till hemma, åka på semester mm. Tyvärr så verkar jag införa samma anda till mina barn. Vi har hittat på en massa bus under sportlovet. Inte mer än att jag känner mig lite trött och seg efter veckan, men ändock lycklig. Är ju härligt att busa med ungarna, men tack och lov att det inte är lov jämt :) Blir skönt med vardag till veckan. Lurar på veckans bästa som skedde på badhuset i tisdags, håller er på sträckbänken ett tag till. Idag är det kvinnornas dag, vad kan vi förvänta oss då?? Skulle vara bra med en lyxdag per år, massage, frisörbesök, god mat, underhållning mm. Själv får jag hålla till godo med ett tandläkarbesök ikväll. Idag har vi åkt skridskor, kan ärligt säga att våra ungar inte kommer att hjälpa ALFTA hockey i framtiden. Lydia är klart mycket bättre än sin bror, som hellre vill hem och se på Trassel. Våran lilla myskille blir nog ingen sportfreak. Dax för lunch. På återseende.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0