Veckans bästa!!

Kom på att jag lovat att leverera veckans bästa varje vecka. Sitter och funderar på något roligt som hänt, men tycker att det varit en rätt så dryg vecka:( Bjuder på en gammal historia. Det var på den unga och ljuva tiden. Jag fyller år den 2 januari, vilket kanske inte är en bra månad att ta körkort i, men men. Jag är ju inte direkt känd för att vara seg, så vid precis fyllda 18 skulle körkortet tas. Uppskrivningen gjordes en dag efter min födelsedag, och det gick bra. Tre veckor senare var det dax för uppkörning, tro det eller ej men den gick vägen. Glad i hågen åkte jag hem, mamma hade fixat semlor för att fira körkortet. (Men gladas var nog Andreas som slapp skjutsa mig hela tiden.) Sedan skulle jag få ha bilen hela kvällen. Klart jag åkte ut till Gällsbo för att överraska Andreas. Men ni som vet vart Gällsbo ligger, vet att det är vid världens ände. Det är 3 km rakt ut i skogen och där går många timmerbilar. Tro det eller ej men framför mig kör en timmerbil ner i diket och blockerar hela framkomligheten. Jag blir ståendes bakom och funderar hur jag skall ta mig till Andreas. Trevlig och hjälpsam som jag är, går jag ut och pratar med föraren och undrar om inte jag kan hjälpa honom. Han tittar på min Ford mondeo och svarar kallt -Jag skulle inte tro det. Skamsen satte jag mig i bilen och väntade tills svärfar kom med traktorn och drog upp lastbilen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0