Vem vill inte vinna?

Finns det någon som inte vill vinna? Nu snackar jag inte på triss eller liknande, utan i verkliga spel och sport. Jag har iPhone och spelar word fued, frågesports spel och korsord mot vänner. Vill så gärna vinna jämt, men i spel finns alltid en förlorare. Ibland är det så trist att det är jag som kommer sist. Även när vi bowlar, spelar innebandy, springer mm, vill såååå gärna vinna. Tänk om jag hade samma sug när det gäller andra saker i livet med. Tror att det beror på att vinna ett spel är ganska konkret och ger lycka direkt. Men att kämpa för att förändra något i livet inte ger samma resultat och stimuli på en gång. Sen är livet abstrakt, den är fylld av massa andras viljor som jag inte kan styra över. Så ibland så hjälper det inte att kämpa gärnet, för det sker ingen förändring ändå. Livet är ett långt lopp, ibland måste man ta vätskepaus för att orka till målet. God natt!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0