Vacker

Min lilla Lydia vet vad man behöver höra. Det hör väl inte till vanligheten att jag sminkar och fixar nig här hemma. En morgon nu när hon vaknade och kom in i badrummet så står jag och sminkar mig. Hon tittar förvånat och undrar varför jag sminkar mig. Jag hinner inte ens svara innan hon säger - Ja du känner väl dig så ful nu, när du har lockigt hår och allt. Du behöver väl göra dig lite finare:). Hehe, den morgonen blev räddad:).. Lydia är värsta pyssel tjejen så här om dagen pysslade vi i hop discokullor. Vi blåste upp en ballong, limmade massa tidningspapper med tapetklister på. Sedan när det torkat målade vi hela i blänkande guld. Sen satte vi upp den i taket och öste musik hela förmiddagen. Idag är de äldsta barnen på dagis och jag har mina axlar fulla med ok. Jag känner kravet av att jag bara måste bli klar med Albins rum, tvätten, städa, disken och handla. Har inte tid att sitta här och skriva, upp och hoppa, nu blir det spackling för hela slanten;). På återseende



Kommentarer
Anonym

Vi vill gärna komma på disco någon dag! Kram klara i Wilma

2012-05-15 @ 13:52:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0