Knocking on heavens door!

Lillgubben har nog nästan varit och knackat på himmelens dör. I förgår så rymde han i bara mässingen och storstövlar. Efter att jag fått panik och rusat runt hela området, såg jag ett litet huvud på grannens gård. Han stod vid deras infart, precis vid storvägen och vinkade på bilarna som passerade. Han skratta så gott när jag hittade han. Frusen och kall bar jag in han och lovade mig själv att detta aldrig får hända igen. Hur skall jag kunna hålla reda på alla ungar, hinner bara titta bort så har något hänt. Tror jag skall göra som min bror och säga upp mig. Inte från jobbet, utan från hushållssysslorna och passningen av barnen. Nu sitter vi bänkade framför landskampen mellan Sverige och England. Andreas vet inte om att jag tänker byta kanal kl 21.00, när greys börjar på 5:an. Men han blir nog varse snart :-)...Idag har vi bakat i brödstugan igen, kul även denna gång. Kan jag få lite H2o sa Albin till mig, jag är så törstig. Vet du vad det är du rå, svarar jag. - ja vatten såklart! Vad månde bliva av denna kille :-)...I morgon är det torsdag och helgen börjar här, Andreas är ledig fredagar ett tag framöver och då blir ju helgen extra lång, skönt!!! Trevlig kväll på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0