Dansa, pausa

Dansa pausa.....jag vet att den låten är dryg och att den sätter sig i huvudet, men kan ändå inte hjälpa att jag tycker lite om den. Det är ju sant, först dansar livet, sen måste vi pausa en stund för att åter dansa igen ;)... Den här veckan har varit en blandning av dans och paus, mest dans. Andreas har jagat älg, fick hem kött igår, som nu ligger i frysen. Har åkt på nå joll, typ inflammation i axeln, har haft så djuriskt ont hela veckan, kan inte fatta vad jag gjort. Värk som övergår till huvudvärk varje dag, nä nu får inflammationen gå över. Skall på buspalatset och busa med ungarna idag, kanske att de kan roa sig själv lite så att jag kan sitta still och vila min axel. På fredag är det flickkalas här, Lydias klasskamrater kommer hit för att fira 6-åringen. Så får lov att baka lite denna vecka, även fönsterputsning står på schemat. Bäst att skynda sig med fönsterna, eftersom graderna kryper ner för varje dag. Såg en bild från Jämtland, där var det fullt med snö. Så det står nog inte på förnst det snöar. Vi har testat laktosfritt på Albin i två veckor nu. Vilken skillnad på hans mage. Efter 1,5 år av diarré eller lös mage så bajsar han nu vanligt och en max två gånger per dag. Förut sprang han jämt på toaletten. Skönt för honom att magen är bättre. Ha en toppen vecka ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0