Kalas i all ära...

Kalas i all ära, men nån måtta får det vara. Hela helgen är späckad med barnkalas. Igår var det 15 barn som rockade loss här hemma, kan lova att de rockade. Idag är det badkalas för två andra töser och imorgon är det kalas här hemma igen för tjocka släkten. Nu är det lördagsmorgon och energidepåerna är slut, hur skall vi då ro allt iland. Oj skrev jag vi, menade jag. För Andreas har äran att vila upp sig i skogen även denna helg. Mysigt för han att dricka kaffe till ljudet att susande vindar, annat med mitt kaffesällskap. Tutande partypipor, tjoande barn, omkullvälta saftglas. Men hjälp vad jag gnäller, är ju roligt oxå. Men som jag sa, allt är roligt med lite måtta. Skall försöka röja lite här hemma med den sista energin jag har och baka en sista kaka tills imorgon. Nu hörs barngråt från övervåningen, bäst att rusa

https://cdn3.cdnme.se/cdn/8-1/3340190/images/2012/pic_508258709606ee030ac029fd.jpg" class="image">



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0