Två jobbdagar kvar!

Japp, då är det bara två jobbdagar kvar. Känns faktiskt rätt ok att snart gå på semester. Fast skall inte gnälla har ju bara jobbat två dagar i veckan under vårterminen. Men har varit så mycket här hemma ändå som tagit på krafterna. Har fejat på ute i trädgården i fler dagar, har ogräs att skänka till den som behöver. Å vad det är roligt att se blommorna komma från och allt i växtriket blomstra. Häcken blommar, två plantor är döda, men resten verkar ha klarat sig. Jordgubbarna, äpplena, hallonen och alla grönsaker blommar, underbart. Ser fram emot en toppen sommar med mycket värme, bad och fika i skuggan. Har samlat på mig en massa biobiljetter under året, så nu har jag säkert 8-10 st. Lovade ungarna en tågresa till Gävle och biobesök när sommarlovet kommer. Albin vill se Star Wars, men talade om för honom att man måste vara 15. Så nu väntat han tills dess. Tror säkert att intresset för stars Wars är borta då. Nä lite spackel i fönstret på det här så är ju kvällen räddad. Måtte vi bli nöjd med detta sketans sovrummet som vi ligger i. Ha en grym kväll.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0