Natten går tunga ...

Sankta lucia, här lussas det för fulla muggar. I söndags lussade alla barnen på kyrkan, igår lussade Albin med sitt dagis, idag lussade Lydia i sin klass och på söndag lussar Albin igen på dagis. Sen får vi lov att läggs undan tomtedräkten och lucialinnet. Undra om vi kommer vara trött på luciafester om tio år med tre barn. Skulle tro det :-). Men det är mysig med alla söta barn och skön sång. Idag var det super kallt igen, -25. All insperation försvinner, för allt går åt till att hålla värmen. Var på julbord på Alfta Quren i tisdags med jobbet, men va god mat de var. Bäst var efterrättsbordet. Massor av choklad, polkafluff, panacotta mm. Ja massor!!!! Nu skall jag inte äta nå mer julmat innan julafton.



Kommentarer
maria

Åh jag vill äta julmat varje dag, men får inte nåt förrän på tisdag. Men jag måste nog köpa några skivor skinka någon dag i helgen. Drömmer om det varje vaken minut numer.. :)

2012-12-13 @ 23:27:56
URL: http://amria.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0