Hektiskt

Idag var en sån där hektisk dag. Tur att dem kommer ibland med jämna mellanrum, så det blir något gjort här hemma. Denna blogg är ju tänkt som en liten dagbok över vårt liv här hemma. Så när ett år har gott skall allt skrivas ut och göras till en bok. En bok som barnen skall få läsa sedan när de blir äldre, för att läsa om vad vi pysslade med och hur jag kände då:) Så därför kanske det ibland blir lite för mycket tjat om barnen och deras framgångar och vardagsbestyr, men det är roligt för dem att läsa om sen. Åter till idag. Andreas tog bilen i morse till verkstad, eftersom jag fick 3 st tvåor på besiktningen. Utan bil skulle jag fixa en hel del idag. Stressade hela morgonen, i med frukost, packa badkläder, leta rena kalsonger, strumpor mm. Hitta alla utekläder som låg överallt efter helgen. Kasta de två yngsta i vagnen och Lydia i handen. Småsprang till badhuset, eftersom de skulle vara där med dagis senast 9.00. 9.03 var jag framme med andan i halsen. Vidare till Ica för att handla inför påskhelgen. Passade på att ringa alla missade samtal jag hade på mobilen på väg hem. Väl hemma, fixa kaffe och mat till Ludwig. Sedan fick jag ett efterlängtat samtal från en kär vän i Värnamo, roligt att prata en stund. Skulle införskaffa ett headset, så jag kunde göra något samtidigt som jag pratar. När samtalet var över var det bara att sätta igång bulldegen, det ekar tomt i skafferiet inför påsken, så bullar var ett måste. Hinner bara baka ut degen så vaknar Ludwig, mata han med ena handen och baka med den andra. Så om det smakar kalops om bullarna, så vet ni varför. Ringde ännu mera samtal, innan jag hämtade barnen. Sen var det dax för målning av ett fönster och brödbak. Lydia pysslar påskkort för fullt tills imorgon, då hon skall gå påskkärring. Nu väntas middagen, lika bra att åka på boxen när jag ändå har lågan uppe. På återseende/



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0