Vilken härlig resa!

Kraschat i soffan efter en intensiv men härlig dag! Barnen verkligen uppskattade tåget, hamburgaren, bion, alla popcorn och bussen hem. De skulle kunna åka på överraskningsresor jämt sa de. Tur att mamma kunde ställa upp som barnvakt åt Ludde så att resan kunde bli av, tack morsan. Vi tog bilen till Bollnäs och börja strosa där, barnen köpte varsin glass. Sedan stod vi länge på perrongen och väntade in tåget, de hoppade av glädje för att åka x-tåget. Nästan så jag oxå blev lite exalterad, fast jag för några år sedan åkte detta tåg flera gånger i veckan i 3,5 år. Det var lite nostalgi att sätta sig i tåget och höra hur de ropade ut Lingbo, Holmsveden mm. Saknade mina studie kompisar för ett tag, vad mysigt vi hade på tåget och under studierna. Väl framme skyndade vi oss till mc och åt mat, handlade skor till Albin och sen till bion. Vi tittade på mästerkatten. Barnen köpte en varsin stor popcorn och läsk, fe verkligen njöt av bion. När den var slut gick vi tillbaka till stationen, där tåget var inställt. Vi fick åka buss istället. Nog hände det ett och annat roligt oxå, men det berättar jag en annan gång. Nu skall jag lägga mig, för imorgon väntar nya pravader. Drar till Tällberg på spa, med värsta brudarna. Rena lyxhelgen. Trevlig helg på er



Kommentarer
Bethan

Härliga bilder. :) Lyckliga barn lika med lycklig mamma. ;)

Kram!

2012-04-14 @ 11:22:59
URL: http://bethan.se
Frida

Visst var jag lycklig mamma Bethan. Det är precis som du säger, är barnen glad och nöjd bliv vi nöjd. Kram kram

2012-04-16 @ 15:54:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0