God kväll!

Har varit till paradiset och vänt idag. Enstabo är ett att synonymerna till paradiset. Goda vännerna Widells bjöd på en heldag i deras stuga. Älskar det stället, bastubadet, båten och sällskapet. Tyvärr åt vi av den förbjudna frukten (marängtårta) och blev förpassade till jorden igen, Alfta. Alfta har sina smultronställen med, så det är inte helt fy skam att behöva åka hem;). Igår var jag och Lydia i Gävle. Jag hade återbesök på mina ny lasade ögon. Sen passade vi på att göra stan och äta gott. Har på senare dagar fått fobi gör att köra bil långt, så vi tog buss och tåg, men det var bara mysigt. Har tänkt kosta på mig ett par riktiga springskor en längre tid, så det passade ju bra att titta efter det nu när jag var på stan. Innan jag åkte sa Andreas åt mig att köpa det bästa oavsett vad de kostar, han känner sin snåla fru. Så lite osäker kliver jag in på intersport och kikar lite smått. En ung kille kliver fram och frågar om han kan hjälpa mig. Jag berättar mitt ärende att jag behöver ett par löparskor i stl 39 och att jag tidigare haft reebok och är nöjd med dem. Reebok, vad tänkte jag på, när jag kommer hem står det puma på mina reebok ;)... sån koll har jag. Åter till ämnet. Han undrar om han kan få göra en fotgjutning och kolla på löpbandet hur jag springer så att jag kan få det bästa som passar mina fötter. Absolut säger jag, jag är ju här för att få det bästa. Han frågar om jag sprungit på löpband förr, helst vill jag ljuga och säga att det är klart jag gjort, men bäst att hålla sig till sanningen. Väl uppe på löpbandet går det undan, jag springer för fullt. Det går lite väl fort och jag flyger av, tur killen var stark och kunde fånga mig;).... Tillslut efter några gånger på löpbandet hittade han ett par skor som passar en extremt kobent kvinna, som han så snällt försökte förmedla. Ja ja, nu blir det löpa av.



Kommentarer
Elin Nyberg

Åh vad det är härligt att läsa dina fina rader! Sitter nu i vackra Berlin (i en månad) men trots allt det härliga här i Tyskland har du fått mig att smått längta hem till de Hälsinglänsdka skogarna till blåbär och påmint även mig att jag borde köpa mig ett par nya skor :-) Stor Kram på dig & God Bless /Elin

2012-08-09 @ 00:10:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0