Höstvittring!!!

Det vankas höst. Det märks tydligast på morgonen när det är rått och kallt ute. Inte för att det gör mig så mycket att det blir höst, allt har ju sin charm. De senaste åren har jag bestämt att de tider som är lite jobbiga, där vädret är trökigt och vardagen lite monotomt brukar vi hitta på något extra, som man har att se fram emot. Det kan piffa upp vardagen lite att ha bokat in en spa helg med vänninorna, stockholmsweekend, eller nån konsert eller så. Det är härligt att ha något på hösten att se fram emot och längtas lite till, genast blir vardagen inte så tråkig. Nästan så att den blir roligare, för då uppskattar man den mera. Så nu sitter jag och spånar lite. Vore mysigt med en shoppingresa till stockholm, hotel och god mat. Eller en stuga med fiske, får se vad det blir. Sen behöver inte allt vara så dyrt. Med ica kortet kan vi bo på hotel för 500-600 kronor i stockholm. Så spara lite nån månad och packa väskan för en stockholmsvisit. Det finns ett litet hinder bara. Många av mina tjejkompisar sitter fast på ett eller annat sätt i höst, En skall ha barn, fast inte först dec, en ammar, en är sjuk....ja vad skall vi ta oss till. I-lands problem, det löser sig skall ni se. Annars får jag åka ensam, det är väl inte så hemskt det heller, för hur rolig och trevlig är inte jag ;)


Kommentarer
Emma

Stockholm röstar jag på :D eller en Ullaredtripp. Kom på att vi glömde bort loppisrundan, är lite för sent för den nu :-)

2012-08-30 @ 08:33:08
Frida

Jag röstar oxå för Stockholm, såg att det var ladies night där i november, men ögongodis har väl vi hemma här ;)....Säkert är loppisarna stängt, jag vet inte, annars kan man bestämma tidigt nästa sommar.

2012-08-30 @ 08:51:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0