Sömnbrist

Sömnbrist, skapligt kul. ÅÅÅ vad vi har sovit dåligt de senaste 2 veckorna, knappt några timmar per natt. Ludwig är boven. Vore han inte så otroligt söt och go, så hade jag sålt han, i vart fall så är han billig på nätterna. Han gnäller och grinar och vet varken ut eller in. Sedan är han uppe med tuppen och tror att vi andra oxå har lust med det. Nej nu får han ge sig. Han är ju inte direkt lugn på dagarna heller, glad och humorfrisk men så mycket spring i benen. Han river ut allt han kommer åt, förstör allt som går att krossa, han rymmer så fort tillfälle ges. Ja han är som en liten hundvalp. Dags för oss att börja fostra tror jag ;)....Skall lära han att gå fot eller någon annan konst. Igår blev lekstugan svart, tycker att det blev ganska bra. Får lägga ut bilder någon dag när allt är klart. Hade besök av en nyvunnen vän från Borundi här igår, mycket trevligt. Han gillade barnen och dem gillade han. Han ville öva på svenska och försökte fråga barnen om olika saker och de svarade så gott de kunde. Sedan frågade han Albin om det var något han ville fråga honom om. JA svarar Albin : - Varför är du så brun?....Då tittar han på mig och Andreas och frågar vad han menade, snällt får vi förklara  vad färgen brun är för något. Men inga frågor är dumma, eller vad säger man.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0