Vad har du gjort för mina minsta??

Hej!! Det har varit lite intensiva dagar här hemma nu. Barn som inte sover på nätterna och barn som börjat förskoleklass och dagis. Inte mycket sömn men mycket stress, och då har ju munsåren kommit som ett brev på posten. Går väl över som allt annat..;)....Idag har jag fått mig en tankeställare som jag vill dela med mig av till er. Stundtals går jag och drömmer mig bort här hemma, om allt vi skulle kunna göra. Jag googlar på olika tapeter, garage, nya fönster och smarta lösningar, kollar pris och räknar. JAg är säkert inte ensam om dessa drömmar. De senaste dagarna har även min man börjat drömma om nya bilar, och jag om en inglasad veranda. Ja ni hör, vi drömmer som om vi vore miljonärer. Så idag tog jag fram minneräknaren och började kolla hur mycket pengar jag skulle kunna lägga undan och spara, och när vi skulle kunnat sparat klart till de diverse saker. Mycket pengar på bara oss och vårt välmående, men alla andra då??? Så när jag som bäst håller på att laga mat och barnen är som gnälligast, ringer telefonen. Hej, jag ringer från "Plan", jag vill bara tacka för gåvan som du gav oss, säger han. Först fattade jag inte, men sen kom jag på att jag satt och läste en artikel om olika katastrofdrabbade ställen och hur eländigt det var, jag orkade inte ens läsa klart, vet att jag tog väldigt illa vid mig av de jag läste och skickade in pengar direkt, eftersom det fanns ett nummer man kunde skicka in på. Han undrade så snällt om jag kunde bli katastroffaddet och skänka 100 kr i månaden. Då försvann alla drömmar för en stund och jag tänkte vad håller jag på med. Räknar ut för fullt hur många tusenlappar jag kan spara till mig själv, medans många andra på våran jord svälter och lever i misär. Klart jag vill vara fadder, vill även ha fadderbarn. Häng på du oxå om du har några hundralappar över i månaden, eller kan tänka dig att dra in på annat för att ge till någon annan. Då kom bibelordet, - Vad har du gjort för de mina minsta?,,,,ja vad har jag gjort...allt handlar ju inte om att ge bort pengar, men att tänka lite på andra oxå i allt vad de innebär. Trevlig kväll på er kram


Kommentarer
Therese

Fint skriver Frida! Jag har länge tänkt att jag skulle vilja skänka pengar till något eller någon men har liksom aldrig kommit mig för. Men så i förra veckan då vi var på semester i Örebro kom en yngre man fram till oss och pratade om läkare utan gränser och han frågade snällt om vi kunde tänka oss att stödja deras verksamhet med en liten summa varje månad . Så nu har jag äntligen hittat det jag vill hjälpa till med ! Läkare utan gränser gör ett otroligt jobb! Oj det blev långt! Ha en fin kväll! Kram therese

2012-08-22 @ 23:31:31
Frida

Ja läkare utan gränser är fantastiska. Imponerad av de läkare som egentligen skulle kunna vraka och välja på toppen jobb i Sverige, men ändå åker och gör en insats. Sen tror jag vi är många som oss, som tänker att vi borde ha en fadder osv. Sen glömmer man bort eller inte får tummen ur, så är det för mig i allefall. Kul att du lämnar avtramp i bloggen ibland, det livar upp. Kram

2012-08-24 @ 07:19:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0