Ola på bandola :-)

Tjena!! Det lider mot jul, försöker njuta i stressen och vara i nuet. Albin och Lydia har städdag på torsdagar då de städar sitt rum och lekrummet. Om de vill ha fredagsgodis så måste detta vara gjort, och ja de vill ha godis så de städar. Om än ovilligt så städar de i vartfall. Jag hör min egen stämma i Albin när han städat klart och känner sig lättad. - Lymla skit städning är såååå trött på det. Förstår han för det är tråkigt, men stökar man till måste man också lära sig att plocka upp :-). Lydia hjälpte mig att steka korv och det sprätte lite margarin från stekpannan på henne och Albin. Hör hur han försöker efterhärma ett uttryck som jag ofta kör med "Ola bandola". Men han säger Ola på bandola :-).... Idag blir det stor handling, skall försöka mig ut innan alla andra tänker samma sak. Vänta vi har ett stoooort problem! Vi har ingen gran:(..vi bestämde att vi skulle köpa en fin gran på mobackes i år, vilket alla andra oxå måste ha gjort, för det är slut!!!! Ingen av er som har en levande gran ståendes och kan tänka sig dela med sig :-)..På julen skall man dela med sig :-)...var ut och åkte skidor med ungarna här om dagen, gick superbra. Lydia och Albin kämpade på i spåret. Lydia är gör kaxig tycker att han är grym på skidor, försöker lite snällt tala om att högmod går före fall. Så mitt i spåret vänder hon sig till mig och säger. - Norrmännen är bäst i hela världen på skidor. Konstigt varför är dem inte bättre då?, säger hon kaxigt. Tycker dom borde komma hit till våran skidskola och lära sig dem å. Så den dagen hon inser att hon inte är bäst på allt blir jobbig. Ha en skön torsdag :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0