Saknar...

Jag är med i en bokklubb, där man får en bok hemskickad varje månad. Ofta brukar jag avbeställa månadens bok om den inte ligger i min smak. Men varje månad när boktidningen dimper ned i brevlådan blir jag nostalgis. Förut bodde vi på landet i ett torp. Det var mysigt på många sätt att bo där, men bäst av allt var det jag många gånger kan längta efter. Lässtunderna på altanen. Vi hade en stor altan med tak som vätte mot skog, åker och vatten. Timmar kunde jag sitta i en bakåtlutad stol med en varm pläd och läsa deckare. Ibland tittade jag upp från boken och bara sög in utsikten. Här har jag inte tak över min altan eller lika lugnt :-)...men det går såklart att läsa här med. Hade ju inte ungar på den tiden heller, så det fanns ju lite mer utrymme för att bara sitta försjunken i en bok. Har inte ni oxå någon speciell stund som man ibland kan längta lite extra till. Trevlig onsdag på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0