Barnvälsignelse/Barndop

I morgon skall vi barnvälsigna Ludwig, vår yngste son. Tänkte jag skulle berätta varför och vad det innebär. Barndop är väl det som vi oftast hör om och många av mina vänner valt att göra med sitt barn. Jag tror och känner att mina barn själva skall få välja om de vill döpa sig till kristus, vilket dopet innebär. Jag vill att de skall få ta ett aktivt val om de vill låta döpa sig. En barnvälsignelse innebär då att vi bär fram Ludwig i kyrkan där de ber och välsignar honom och hans framtid. Att församlingen hjälps åt att bedja för honom!! I bibeln talas det mycket om att Jesus bar fram barnen och välsignade dem, därifrån kommer barnvälsignelse. Ser fram emot imorgon, extra mycket på grund av att min kusin Matilda också skall barnvälsigna sin lilla Edgar samtidigt som oss. Mer bilder och info kommer imorgon, trevlig lördag på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0