Tjejkväll

Äntligen har ju våran lilla bebis på dryga nio månader börjat äta fast föda:) Det i sin tur ger ju mig möjlighet att kunna lämna honom längre stunder än 2 timmar. Det är en befrielse. Så igår bestämde jag att det skulle vara tjejkväll, för mig och Lydia, utan dryga bröder. Vi åkte till badhuset, där bubblade vi bubbelpool, övade på att simma utan armkuddar, åt apelsin i bastun och fikade massa i kaféet! Underbart med tid för bara ett barn, att kunna få rå om henne alldeles själv. Nästa vecka blir det Albins tur att hitta på något själv med mig, undra vad vi skall hitta på? Igår satt jag på altan för första gången för i år, härlig sol. Det var lite blåsigt, men vad gör det när vårkänslorna spirar. Nä dax för sängen och natt 3, hoppas på det bästa.



Kommentarer
lydia

Varför kan inte vi producera ungar som sover. Vad gör vi för fel?! Skönt att du fick sova några timmar i stöten i alla fall. Kram

2012-02-29 @ 22:16:11
Frida

Ja du Lydia vad gör vi för fel? Jag är i vartfall imponerad av Ludwig nu, klart lämpligaste ungen att lära att sova på nätterna. För oss är det lyx med så många timmar i stöten, och bättre hoppas jag att det blir. Hoppas att ni oxå får till sömnen, för man orkar inte hur länge som helst att vara vaken dygnen igenom:) kram

2012-02-29 @ 22:22:56
maria

Snart är de tonåringar och sover 20 timmar/dygn, då får ni också passa på att sova.. :)

2012-03-01 @ 11:21:59
URL: http://amria.se
Anonym

Du har så rätt Maria, snart är de tonåringar, och vi gamla töntiga föräldrar:) Då skall jag passa på att sova på morgnarna!!!

2012-03-01 @ 15:20:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0