Solsting ;)

Känns som om jag fått solsting ;)...kan man få det i denna regniga sommar. Här om dagen kom Andreas hem och berättade hur min yngsta bror hade glömt bilen hos en kompis, han trode att han gått och fixade skjuts hem på kvällen och glömde bilen. Jag skrattade och dumförklarade honom, typiskt han, som är så disträ. Jo så i fredags var jag på byn med bilen, medan familjen var på kvarnsveden och badade. Jag åkte dit efteråt och parkerade bilen på kvarnsveden. Så klart glömde jag bort bilen och och gick hem med familjen. Så grannen frågar om det är något med bilen när vi kommer hem. Tagen på bar gärning! Berättar att jag glömt den och vi skrattar lite glatt, berättar även historien om min bror. Går ner och skall hämta bilen. Några som låg bredvid oss på stranden hejar på mig, undrar säkert vad jag gör på parkeringen. Väl framme vid bilen inser jag att jag har glömt nycklarna. Bara att gå hem, grannen står och flinar på tomten. Värsta solstingen ;)


Kommentarer
Stina

Tur ni bor nära då :)

2012-08-08 @ 23:12:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0