Den som väntar på något gott..

Väntar aldrig för länge. Så säger ordspråket, så håll till godo fast jag varit seg med bloggandet. Vill ju inte bara blogga för bloggandets skull, utan behöver ju ha något att berätta. Idag skall jag en snabbis till Bollnäs och handla student, födelsedag och examens presenter. Få se vad jag hittar på ;). Igår lyckades jag springa 7 km utan problem, känns skönt att man dra ut på en sådan runda utan att dö av utmattning. Synd bara att vågen inte visar ett gram mindre, inte de minsta. Så Andreas manade på mig igår, så det blev endast en morot och te till kvällsfika. Ja ja, nån gång kommer raset ;). Vi räddade en igelkott igår, eller Andreas gjorde det. Han är djurvän, borde slå sig i lag med lillie och sussie på djurens ö. Den var kall och frusen och låg på gräsmattan, så Andreas bäddade ner han i källaren och gav han mjölk. Han sprang ner hela kvällen för att kolla att sin nyvunne vän hade det bra. Ikväll skall Lydia och Albin följa med sin morfar och sova i en stuga mitt ute i skogen. De skall elda och leka jakt. De skall sova över i sovsäckar och förhoppningsvis ha super mysigt. Själv skall vi passa på att fira bröllopsdag. Den är egentligen på torsdag men då skall Albin fira sin 4- års dag, så ikväll passa bäst ;). David och MARIE är snäll som ställer upp och passar lille Ludwig. Hoppas nån av oss har bokat restaurang för det har jag glömt bort att göra. Slutar väl med att vi hamnar på Max. Trevlig dag och kväll på er.



Kommentarer
LInnea

Härligt med Maxbesök ensamma ;-) Grattis till er iaf. Igelkottar är laktosintoleranta så ni vet, bättre att ge honom rå köttfärs och vatten. Vad spännande för barnen att sova med morfar i en koja. Något sånt har vi tänkt gjort i sommar oxå. Vill bara hitta rätta koja, vi vatten så man kan fiska lite på kvällen.

Kram

2012-06-07 @ 12:35:14
Frida

Ja du Linnea, Max är inte dumt om man får lyxen att vara barnfri. Men det blev ännu bättre, strand restaurangen. Andreas blandade lite mjölk i vattnet till igelkotten och gav den kattmat, men den varken åt eller drack. Så han dog igår;(. Barnen hade haft toppen med morfar, de var i Staffbergsstugan. De ligger inte vid vatten, men de lekte mer jakt. Ha det toppen kram

2012-06-07 @ 22:12:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0