Effektiv!!!

En av mina starka sidor, även min svaga sida är att jag är så effektiv och snabb. Ibland är det ruskigt bra, för får så mycket gjort på kort tid, men det kan oxå bli slarvigt och inbringa mycket stress. Idag var en effektiv dag. Har mycket att stå i innan helgen, då vi äntligen skall försöka fixa det sista med badrummet. Så idag behövde det fixas så att allt finns hemma tills ikväll i helgen. Jag måste åka till Bollnäs och fixa tröskel, köpa taklister, tapeter mm. Allt finns inte på en affär, utan det blev en del åkande. Sen hade vi oxå bestämt att köpa två baden baden stolar, eftersom det var rea. Allt det skulle jag fixa på förmiddagen med TRE ungar. När det mesta var fixat återstod bara solstolarna på rusta. Parkerar och ut med ungarna, van landsbygden där kundvagnarna är gratis fattas såklart en femma i min plånbok. Fick lov att bära Ludwig och allt vi skulle handla. Halvvägs i butiken håller armarna på att krampa, då säger jag bara ja till allt ungarna frågar för vill fort ut därifrån. Ja just det skulle ju oxå få med mig två baden baden. Gissa om jag sitter med två baden baden på altanen nu, och allt det andra oxå. Ibland är det bra att vara effektiv. Kan lova att Andreas aldrig hade fixat detta :) . På återseende



Kommentarer
Linnea

Härligt Frida. Som småbarnsmor är man tyvärr nästan tvungen att vara effektiv, vare sig man vill eller inte. Kan tänka mig hur du svettades där inne på Rusta :-) Fina baden baden du köpte iaf.

2012-03-24 @ 14:44:25
URL: http://linalf.blogg.se/
Frida

Ja du Linnea, effektiviteten kommer som ett brev på posten när barnen anländer. Stolarna var sköna, har suttit 5 minuter i dem på hela helgen. Ha det gott kram

2012-03-24 @ 19:44:00
Pappa

Känner igen mig! Lite som Luky Luke snabbar än skuggan!

2012-03-26 @ 11:41:45
Frida

Nja, Pappa, du som Luky Luke, det måste ha varit för väldigt länge sedan ;)Tror du inte effektiviteten sjunker vid 50 strecket?

2012-03-26 @ 12:48:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0