Efterskänk min skuld!

I Bibeln finns en berättelse om en man som var skyldig kungen mycket pengar. Han arbetade hårt för att få ihop pengarna, men det räckte inte. Han skulle ju även försörja sina barn och fru. Så när kungen kallade honom till sig, föll mannen på knä. Han bad snällt om att få sin skuld efterskänkt. Kungen förstod mannens situation och strök hela skulden. På väg hem mötte mannen en av hans vänner som var skyldig honom några dinarer. Mannen tog stryptag på vännen och sa åt honom att betala tillbaka allt han var skyldig. Jag har inga pengar svarade vännen, kan jag få förlängt. Nej sa mannen och lät vakterna ta honom. De satte honom i fängelse för att han var skyldig några dinaren, när mannen själv fick allt efterskänkt. Så nu lurar jag på att åka till Handelsbanken och fråga om att efterskänka lånet. Skämt och sido. Dagens samhälle är så girigt, vi ser till oss själva, allt skall gynna oss. Hela världsekonomin bygger på att vi skall handla så mycket som möjligt, mer än våra tillgångar. Vi är skuldsatta som aldrig förr, titta på grekerna. Tänk på att lyckan inte sitter i pengarna och allt de materiella, det finns någon som efterskänkt skulden. Trevlig lördag på er



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0