Så fel det kan bli!!!

Angående förra inlägget måste jag säga att vårt dagis verkligen är en toppen plats att vara på för barnen. Dagiset är ombyggt till underbara lokaler, engagerad personal, mycket genomtänkt pedagogiskt arbetet. Men framförallt är de duktig på att se varje barn och stärka deras självkänsla. Nog skrytet!!! Igår när jag kom och hämtade barnen på dagis så var det en vikarie där. Hon var så trevlig och presenterade sig och frågade om jag var mamma till Albin. Ja, svarade jag och mamma till Lydia. Hon berättade att hon fått direktiv att berätta för mig att min make och barnens farmor hade varit där igår och letat Albins vantar, men att de inte hittat dem. Jag ville inte göra ner henne, men kunde inte hålla mig. Vet inte vad som är mest sannolikt sa jag, eftersom deras pappa aldrig lämnar eller hämtar på dagis och så är farmor död, så tror verkligen inte någon av dem har varit här. Oj, då måste jag ha blandat ihop sa hon. Lite roligt blev det!!! Mest troligt hade nästan varit om farmor letat vantarna fast hon är död, för Andreas skulle aldrig tänkt tanken.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0