Arvegods;)

Ibland önskar jag att man fick ärva de bästa sidorna från sina föräldrar och inte de sämsta. Som i mitt fall, en kombination av de sämsta, kan de bli värre?? Känner mig ibland lite skitsofren . Jag kan i ena stunden likt min far klappa händerna och dra igång familjen, sätta på hög musik och tjoa och tjimma. Nästan i samma stund får jag panik, och skriker stäng av musiken, jag kan inte tänka. Kan ni inte bara vara lugnt och tyst, får så ont i huvudet. Ja ni hör. Min mamma tål inte ljud och hålligång, medans min pappa livar och ropar. Så i min hjärna blir det konflikt. Varför kunde jag inte bara fått ärvt en del ;).... Andreas bara ruskar på huvudet och tycker att jag inte är riktigt klok. Nu håller jag på och läser en bok som heter "Steget efter", inte alls en passande titel för mig. Men ibland skulle det nog vara bra om jag var steget efter. Är drygt att alltid vara steget före, borde släppa på tyglarna och hamna steget efter. Imorgon skall Lydia till skolan igen och hälsa på, hon längtas. Fick hem en folder med Ica bladet idag om Kolmården, ungarna blev lyrisk. Tror tyvärr inte att vi åker dit i år, men de kan ju alltid få drömma. Ja just, våran lilla Ludwig har tagit något steg, tror inte det dröjer många dagar tills han springer omkring. God natt



Kommentarer
maria

Och helt plötsligt ska jag jobba på Astrid Lindgrens värld i sommar igen, så då vet du ju var du ska åka med ungarna.. ;)

2012-05-16 @ 09:13:24
URL: http://amria.se
Frida

Men hjälp säg inte så;)....ungarna håller på att tjata ihjäl sig efter Alv!! Synd att semesterkassan inte är så stor ;(... Men vi kommer att åka dit fler gånger. Lycka till i sommar förresten ;)

2012-05-16 @ 14:53:43
Anonym

Haha skit ofren?! Schizofren stavas det!! /lillasystern som fick allt det bästa!

2012-05-16 @ 18:21:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0