Sommarn kom!

Ja då var det sommar!!! Det märks säkert extra för er med pollenallergi. Vår grannpojk har varit hemma från dagis i några dagar pga av pollen. Ungarna har varit där och lekt med honom nästan varje dag. Så i går morse säger Lydia: - Stackars Sebbe som har fått cancer. Va!!! Hjälp tänker jag. Men hade han inte pollenallergi frågar ja. Ja just de, de var de det var, jag blandar ihop pollen och cancer svarar hon. Sådan mor sådan dotter, eller vad säger man. Det märks oxå extra tydligt att det är sommar när gräsmattan förvandlas till en levande toalett. Bara det är sommar tror Albin att man bara kan slänga fram den och kissa lite varstans. Äcklig!!! Annars är väl sommarn bara härlig. Barnen tog sina första dopp igår, de njöt med morfar i älven. Det lär nog dröja någon vecka till innan jag vågar doppa mig. Såg söndagsfilmen på TV4 igår, änglavakt. Den var tänkvärd. Allt är inte en slump, det finns en mening med att vi finns till. Det vi gör påverkar och förändrar, inget är förgäves.



Kommentarer
Klar

Den där ungen då!:) hon som inte är tyst heller, kanske är fler som får höra den där historien;)

2012-05-28 @ 19:09:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0