Hejsvejs

Pojkarnas dag idag. Måndagar och fredagar är det jag och pojkarna, när Lydia är i skolan och förkovrar sig. Det är synd att planera något att göra här hemma, när Ludwig är vaken. Tänkte måla lite mera och rensa lite leksaker, men spar nog det tills middagsluren. Det ser ut som om mina häckplaner håller på att gå i stöpet. Kommunen skall komma hit och göra en ny väg, precis där vi tänkt satt häcken. Såg att de markerat på vår gräsmatta. Hade jag varit mer likt min far, hade jag frågat dem att gräva en skåra för häckarna när de ändå är igång med maskiner och så. Men är nog för blyg för det. Inte vill jag kosta på några plantor som de sen kör över....nej får se hur detta slutar.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0