Torsdagsparty!

Ikväll är det inredningsparty här. Så idag åker kaveln och sopkvasten fram. Det är fruktansvärt stökigt här, och inte tala om hur lortigt det är. Nä säger som en bekant sa som tal på ett bröllop. Hon skulle ge bruden ett råd om det känns tufft ibland. " Min man brukar säga You have to learn to live with the shit. Helt rätt. Bara att vänja sig att leva med skiten, ingen ide att försöka sig på förändring. Helgen är späckad, men hoppas den kan vara givande ändå ;)...tänkte lägga ut en bild på petflaskan och visa hur långt vi lyckta spara. Det är nära nu:)...Igår tappade Lydia sin andra tand. I natt kom jag på att hon lagt den i ett glas för att den skulle förvandlas. Var bara att norpa ur petflaskan och smyga dit i morse. När hon såg guldtian, sa hon direkt - har du tagit ur sparflaskan mamma. O tok svarar jag, jag har ingen aning vad som hänt. Hon titta störigt på mig och säger. - det känns inget roligt att du tar från sparflaskan, eftersom jag tappar tänder hela tiden kommer mina tänder göra att hela resan blir förstörd. Hon kan hon. Nä åter till hushållsarbete



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0