Imorgon smäller det!!!

Ja imorgon går flyget till varmare breddgrader. Har lite smått panikångest, vi är så ovan att flyga och fara med barn. Hoppas att allt flyter på bra och att barnen håller sig skapligt lugna. Här hemma har turbon varit på i några veckor. Stressad och skapligt effektiv som jag är har jag velat få så mkt som möjligt klart innan vi åker, blir lixom lite skönare semester då. Men även jag får ge mig, det som inte blev klart står ju kvar när vi kommer hem. Har nästan lyckas göra klart sovrummet, tapeter och målning av fönster kvar. Annars har även häcken kommit upp, gården har krattats och hallonbuskarna fått sig en omgång. Tyvärr är all rensning av rabatter och odling kvar, men men thats life. 🏡 Vi känner nog båda två att vi försakat eller lagt för mycket tid på att få färdigt renoveringen, så därför skall det bli extra mysigt att bara ge ungarna tid hela veckan lång. Ni snälla lova att skjuta mig om jag börjar på något nytt projekt efter detta, skall aldrig mer renovera med småbarn, att man aldrig lär sig. För vart finns tiden att fixa renovering när familjelivet är ett helt företag. Renovering kan ju sänka företaget i botten. Så här skall sparas pengar om något större skall bli gjort, aldrig mer leka hantverkare 🔨🔨🔧🔩. Ni som känner mig vet hur duktig jag är med bilar, not. I onsdags efter jobbet körde det hop sig rejält. Jag var stressad till Albins utvecklingssamtal, hoppar in i bilen, som vägrar starta. Ringer och skäller lite på Andreas, öppnar huven två gånger och kikar lite, bara för att se lite duktig ut. Låser bilen och springer till dagis istället. Vad jag i te vet är att parkeringsljuset stått på så att batteriet dött. Så när Andreas skall ner och fixa bilen kommer han inte ens in. Centrallåset har slut på batteri. Så på självaste kristihimmelfärdsdagen så får bilbärgan komma. Undra hur dyr den räkningen lär bli, men inte gråta över spild mjölk!!! Nej nu skall njutas i dagarna långa på Greklands stränder ;-)



Kommentarer
kayla

Hoppas resan gått bra och ni kommit fram välbehållna. Njuut och va försiktiga!! Kram

2013-05-13 @ 08:34:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0