Familjefrid!

Familjefrid igen! Tillslut hittade vi en gran, inte utan att det tog hela fredagen för min man, men nu står den här så grön och grann. Så nu kan jag lägga ner stridsyxan mot honom och välkomna familjefriden. Vilket överskattat ord "Familjefrid", det är bara i min fantasi och i mina önskningar det råder frid. Värsta kaoset när vi skall fixa gran, ännu mera kaos när alla skall klä granen, värsta kaoset när alla vill vara med och baka, ännu mera kaos när syskonen skall samsas och vara lycklig för att det är jul. De typ går varandra på nerverna och jag exploderar för minsta motgång, där har ni julefriden :-).... Från och med nu skall jag bara take it easy. Bara för att jag har gjort allt som skall göras och resten får va, jul blir det ändå. Glad skall jag vara i dagarna tre, eller kanske året ut, god jul alla underbara människor.



Kommentarer
Therese

Älskar att läsa din blogg :)! Det är nog för att du kan sätta ord på kaoset, känner igen mig så mycket i allt! God fortsättning på jule! Kram kram

2012-12-26 @ 08:16:56
Frida

Tack för att du tycker det!!! Men skönt för mig att höra att vi inte är ensam med vår vardag, utan att det är lite så hos er andra oxå. God fortsättning själv, och ett riktigt gott nytt år, hälsa din fina familj

2012-12-26 @ 17:25:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0