Äventyrsbad!!

Igår, lördag åkte jag och min brors familj till Borlänges Äventyrsbad. Andreas bror med tjej bor inte långt därifrån så de slöt även upp för lite shopping efter badet. Måste säga att det var en mycket lyckad resa, bortsätt från en grej. Inte så liten grej heller. Resan gick bra och vi stannade efter vägen och fikade, humöret hos barnen var på topp. Väl framme, betalade all utom Emma in sig. Hon som är höggravid satt utanför och softade:) Vi åkte vattenrutchbanor och bubblade bubbelpool, bäst av allt alla ungar uppskattade det. Sedan drog jag, Ludwig och Emma till kupolen för lite shopping, medans de andra fortsatte bada. När väl killarna ringde, för att vi skulle åka och hämta upp dem, inser jag det fruktansvärda. Bilnyckeln är borta!!! Hjälp! Vart skall man börja leta på ett stort köpcentrum? Vi delade upp oss, samtidigt som det satt fyra trötta och hungriga ungar och väntade på hämtning. Vi ringde Andreas bror Jonas som fick åka och hämta alla barnen på badhuset. Vi åt tillsammans och sedan delade upp oss ytterligare och letade. Efter 3-4 timmars letande gav vi upp! Vi ringde min far som lite motvilligt fick åka hem till oss och hämta reservnyckel och bege sig till Borlänge. Tur för han och oss så ringer min telefon, det är hm kupolen. De har hittat min nyckel, jippi!!! Vi avslutar en härlig dag med en fika i Maddes lägenhet. Vi slog rekord på hur många som får plats i en student 1:à ! Barnen somnade helt utslagna på väg hem, tack för en trevlig men äventyrsfylld helg. Kram



Kommentarer
Anonym

berätta om luck och unluck...

2012-02-26 @ 20:45:31
Frida

Haha, vågar inte :)

2012-02-26 @ 20:49:58
Emma

Tack för en härlig och äventyrlig dag!! Som sagt så ska alla resor ha sina storys!

2012-02-26 @ 21:37:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0