Söndagshäng!!!

Ett litet inlägg från dagen som varit. Haft en bra söndag med barnvälsignelse och massa umgänge med nära och kära. Efter barnvälsignelsen följde några vännen med hem och vi åt mat och hade det trevligt. Livet är fullt av relationer, relation mellan man och kvinna, förälder och barn, vänner emellan och många fler. Det berikar verkligen livet att stanna till och umgås i en ömsesidig relation. Vad vore livet utan relationer, även om den ibland kan göra väldigt ont. Att ha relationer är ju inte alltid smärtfritt, lätt att man sårad. Tur att det oftast är mest positivt med att finnas i relationer, de berikar verkligen mitt liv. Tack alla ni som finns i min värld. Träffade även min farfar idag, alltid så underbart att se honom. Fast han inte tror det själv så sprider han glädje med sitt vimsiga sätt och dråpliga uttryck. Försöker suga in varje stund med honom, jag vet ju inte hur länge till vi har förmånen att ha honom hos oss. Brukar skratta för mig själv när jag tänker på en gång då han och jag skulle se på film. Jag var runt 10 år och han undrade om jag ville sova över. Självklart ville jag det. Han hade bestämt att vi skulle se en bra film på kvällen, den hade fått många oscars, så han sa att den var något utöver det vanliga. Vi laddade upp med fika och grejer, gissa vilken film det var. När lammet tystnar!!! Gissa om jag som tioåring tyckte den var läskig, den var ju fruktansvärd. Vilket farfar.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0