Välkommen vinter!

Ååå vad de var mysigt att vakna i morse när marken var täckt av snö. Efter frukosten klädde vi på oss och hoppade runt i snön. Efter fm fikat gick vi faktiskt till ishallen och åkte skridskor. Tycker Lydia och Albin har blivit riktigt duktiga att hålla sig på fötterna och ta sig framåt. Ludwig däremot är fruktansvärt bråkig. Han bara sprang omkring på ishallen, rullade sig i snus, skrek och rymde. Ja en liten nanny skulle sitta fint ibland för att avlasta en sliten morsa;)... Apropå avlastning, på fredag åker jag med morsan, syrran och svägerska på spa. Så jag skall väl inte klaga;-). Igår var det barnvälsignelse för lille Sixten. Tänk att allt gick då bra med den lille kämpen trots allt. Lovade humor...har ni sett lejonkungen? Där finns ett vildsvin som heter pumba. Han blir arg av att bli kallad gris, utan vill bli kallad Herr Gris. Albin leker lejonkungen för fullt, men har missuppfattat Herr Gris och springer runt och säger, kalla mig Per Gris!!!!! Ja annars inget nytt under solen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0