Kör så att det ryker

Ja det nästan ryker här hemma, för det är sådan full rulle på alla. Ungarna skall på det ena och de andra och vi vuxna skall hinna med en massa fix och trix. Någon liten list som skall snickras och målas, hyllor som skulle ha skruvats upp i flera år, rensning av kläder mm. Sen skall man hinna med att umgås och träna sin lagom runda kropp med. Ja nog glöder det här ibland. Igår tog jag mig i kragen och fick massor gjort, gjorde även Albin glad och sydde hans vampyr mantel som han tjatat på ett tag. Så nu leker han vampyr, drake, riddare mm. Passade även på att sy en hakklapp av tygvaxduk som jag sett en kollega gjort. Super praktiskt och bra? Något att rekommendera för er som har småbarn. Veckan fortsätter i hett tempo, imorgon kommer några daglediga mammor på varm smörgåstårta och umgås lite, trevligt. Sen ännu mera trevligheter på torsdag när jag skall fixa till kalufsen hos frisören. God natt



Kommentarer
Anonym

Go Albin! Fin haklapp. Du får gärna göra en sån åt mig, jag och symaskinen kommer aldrig bli vänner!!!!! Kram klara

2012-09-26 @ 10:28:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0