Fjällenresa!!!

Ungarna har varit till grannarna och skrytigt om att vi har varit till fjällen. I wish ;-)... Nä som värdens trökigast och snålast familj har vi varit till Harsa och åkt skidor och pulka. De trodde att vi var i fjällen, lätt lurade. Vi packade matsäck för hela dagen, korv och grejer. Det var inte direkt upplagt i Harsa för familjemys, utan vi fick stå på parkeringen och äta kall korv. Själv drog jag ut på en "liten" runda innan vi åkte hem. Tänkte bara ta typ 2-4 km innan vi drog hem. I min värld brukar blå bana var lätt och kort. Så jag följer den blå banan. Efter att jag åkt, åkt och åkt över berg och dalar ser jag en karl på långt håll. Jag har ju lite smått panik vet ju inte hur lång banan är. Frågar han hur lång den blå banan är, 15 km svarar han. Hjälp!!! Var ju bara att tuffa på! På slutet var en enorm backe i is. Jag får lixom inte stopp på skidorna och får lov att skrika till de framför mig Tut tut, ur spår, för jag kan inte stanna!!! Väl framme sitter alla i bilen och väntar, vissa har till och med somnat!!! Så fjällen, vi kommer något annat år ;-)



Kommentarer
Anonym

Varför blir man inte förvånad;) vi får åka till fjällen allihopa nästa år så barnen kan få säga att de varit där på riktigt!:) kram klara

2013-01-11 @ 17:18:12


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

familjefrida

En trebarnsmor, arbetar som mellanstadielärare när jag inte är mammaledig. Bloggen kommer att handla om livet som småbarnsförälder, vän, livskamrat, granne och mycket mer. Livet är spännande, sorgligt, drygt, underbart och strävsamt. Vill försöka sprida glädje och uppmuntran genom mitt bloggande.

RSS 2.0